Güz döneminde görüşmek üzere !

Ağırlık Limitleri Dışında Kalan Adaylar Hk.

2019 - 2020 Akademik Yılı Bahar Dönemi Yamaç Paraşütü Başlangıç Eğitimi Duyuruları & Haberleri

Moderatörler: Yaren Konak, Mahmut Yalçın

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Mahmut Yalçın
Mesajlar: 54
Kayıt: 11 Şub 2019, Pzt, 01:30
Tam Adı: Mahmut Yalçın

Ağırlık Limitleri Dışında Kalan Adaylar Hk.

#1

Mesaj gönderen Mahmut Yalçın »

Yamaç Paraşütü Başlangıç Eğitimi için belirlenen ağırlık limitleri : 50 - 94 kg
( Bkz. Başlangıç Eğitimi Ön Koşulları Hk. )

Bu ağırlık limitlerine yakın ama belirlenen limitin de dışında olan adaylar, sadece kontenjanda boşluk oluşması dahilinde eğitime alınabilecektir. Tabi öncelik limitler içinde olan adayların olacaktır. Bu durumda bulunan adaylar stant veya tanışma toplantısında bilgi alabilirler.



Toplam Uçuş Ağırlığı Nedir ?

Toplam Uçuş Ağırlığı = Malzeme Ağırlığı + Pilot Ağırlığı

Resim


Malzeme ağırlığı, kullanılan malzemenin çeşidi, seviyesi, bedeni vb. özelliklerine göre değişkenlik gösterir. Başlangıç eğitiminde kullanılan bir takım malzemenin ağırlığı XS beden için 13-15 kg civarında iken L beden için 18-20 kg civarlarında olmaktadır.

Yamaç Paraşütü uçuşlarında kullanılan kanatların belirli ağırlık limitleri vardır. Bu limitler toplam uçuş ağırlığını temsil eder. Örneğin 55 - 75 kg limitlerinde olan bir kanat ile 55 - 75 kg arasında olan pilotun uçabileceği anlamına gelmemektedir.

Başlangıç Eğitimi ve sonrası aşamaları da düşünerek ön koşullar için optimum limitler belirliyoruz. Başlangıç aşamasında alt limitlerde sıkıntı olmamasına rağmen seviye ilerledikçe koşulların sertleşmesi ve limitlerin artması ile kanadın orta-üst limit aralığında bulunmak daha sağlıklı olmaktadır.

Başlangıç aşamasında genel itibariyle orta limitte bulunmaya özen gösteriyoruz. Seviye ilerledikçe ya da pilotun ağırlığı değiştikçe kanat planlaması da değişeceği için ağırlık faktörü bizim için en önemli kriterlerden biri haline gelmektedir.



Neden 50 - 94 kg ?

Elimizdeki malzeme durumuna göre bu limitler belirlenmiştir. 105 kg birinin uçabileceği kanatlar da üretilmektedir fakat bizim elimizde yoktur.

50 kg ağırlığında bir pilot ve 55 - 75 kg limitlerindeki bir kanat üzerinden 50 - 94 kg ön koşulunu açıklamaya çalışalım :

50 kg bir pilotun malzeme ağırlığını 15 kg olarak kabul edersek, toplam uçuş ağırlığı 65 kg olacaktır. Bu da 55 - 75 kg limitli bir kanadın orta limitine denk gelmektedir ve hedeflenen de zaten budur.

45 kg ağırlığında bir pilot için toplam uçuş ağırlığı yukardaki hesaba göre 60 kg olmakla birlikte; 40 kg ağırlığında bir pilot için toplam uçuş ağırlığı 55 kg yani tam alt limitte olmaktadır.

Dolayısıyla 40 kg ağırlığında olan bir pilot da uçuş yapabilir. Fakat alt limitte olduğu için sadece en zayıf koşullarda uçuş gerçekleştirebilecektir. Bu koşulların da yıllık faaliyet oranına baktığımız zaman yüzdesi çok düşüktür. Yani bu koşulları her zaman bulamayacağımız için 40 kg ağırlığında bir pilot maddiyat ve zaman kaybına uğrayacaktır. Yapılan 10 etkinlikten sadece 2 tanesinde uçuş yapabiliyor olmak efektif değildir. Her ne kadar başlangıç eğitimi için bu durum sıkıntı olmasa da başlangıç sonrası için ciddi sıkıntılar oluşturacaktır.

Limitler içinde bulunmasına rağmen, ileri seviye pilotlar bile bazı hava koşullarında ek yükleme yapmaktadırlar. Seviyeniz ilerledikçe eğitmenler bazı hava koşullarında sizden bagajınıza örneğin 2 adet 1,5L su almanızı söyleyebilir. 3 kg ek yük almak ile 10 kg ek yük almak arasında ciddi fark vardır. 10 kg ek yük ile kalkış koşusu yapmak da ciddi efor gerektireceği için efektif olmamaktadır. Ayrıca 40 kg birinden 10 kg ek yük ile kalkış yapmasını beklemek de fazla iyimser olacaktır.

Bu doğrultuda öncelik limitler içinde olan adayların olmakla birlikte örneğin 48 kg olan bir adayın da eğitim alma şansı bulunmaktadır.



Ya kg kaybedersem ?

Eğitime seçildikten sonra ağırlık kaybı yaşayıp 50 kg altına düşerseniz eğitiminizin sonlandırılacağı ya da uçuşlarınızın kesileceği gibi bir durum söz konusu değildir. Yukarda da anlatılmaya çalışıldığı üzere sadece hava koşullarına yönelik olarak uçuş yapamayabilirsiniz.



94 kg üstünde olursanız ne olur ?

Yukarda 50 kg için anlatılanların tersi yaşanacaktır. Örneğin kg kaybetmek yerine bu sefer kg almamak önemli olmaktadır.

Cevapla